Első programunk – írás a képernyőre

Hát, ezek szerint nekifogtál. Okéééééééé…:)

A legelső programunkban nem szakadunk bele a program bonyolultságába, annyira egyszerű lesz, amennyire csak lehet.

Első változatában:


print('Szia')

Elmondanám, hogy a sorszámok nem tartoznak a programkódhoz, és hogy ez és minden, a Pythonidomáron megjelenő programkódot könnyen be tudsz másolni az IDLE-be. Próbáld csak ki, menni fog! A print utasítás magyarul egyébként annyit tesz, hogy nyomtass, nyomtatni – ezúttal természetesen a képernyőre való “nyomtatást” értve rajta.

És lássuk a lecke videóját:


Az első programunk tehát teljes két sort ír ki. Ha egyelőre túlzásnak is tűnik, hogy a kiírandó szöveget aposztrófok közé vagy idézőjelbe és zárójelbe is kell tenni, majd megértjük a dolgot:)

Csak hogy szokjuk, megnézzük ezt a nagyon bonyolult programot folyamatábrán is:

P0001 folyamatábra

A folyamatábrán – nem meglepő módon – annyit látunk, hogy a program elkezdődik, kiír két dolgot, majd véget ér. Ez is bonyolódik majd.

És lássuk a leckéhez kapcsolódó feladatokat, amiket mindig oldj meg, mielőtt továbblépsz – különben egyszer csak azon kapod magad, hogy nem értesz már semmit. A feladatok mindig egy adott programhoz kapcsolódnak, és a program számával meg egy betűvel fogom őket azonosítani.

Feladatok

F0001a: Mi történik, ha lefuttatjuk ezt a programot? A program futtatása nélkül fogalmazd meg magadnak – aztán persze lefuttathatod, hogy lásd, igazad volt-e:)


print('...Hogyha én ezt tudtam volna)
print('Köpönyeget hoztam vóna'!)

F0001b: Mi történik, ha lefuttatjuk ezt a programot?


print('Rásír a sok kis malac is!')
print('"Én is, én is, én is, én is!"')

Rájöttél, hogy miként lehet idézőjeles szöveget írni a képernyőre?

Legközelebb a változókról tanulunk.

Vélemény, hozzászólás?

